Effect of gamified perceptual learning on visual detection and discrimination skills in equine gait assessment

نویسندگان

چکیده

Background: Visual assessment of equine lameness is an everyday veterinary task suffering from poor diagnostic accuracy. The aim this study was to quantify the impact perceptual learning game ‘LamenessTrainer’ on skill development. Methods: Thirty-six undergraduate students engaged in four modules teaching fore- and hindlimb lameness. Computer animations horses displayed 0% (sound) 70% (moderately lame) vertical movement asymmetry head pelvis. Performance, effects, accuracy, detection thresholds survey responses were analysed. Results: Following staircase learning, more than 80% reliably classified with ≥20% for forelimb lameness, ≥40% simplified ≥50% realistic During random presentation, average 82% sound 65% lame assessed correctly during evaluation, dropping 39% 56% Conclusion: In less two hours, systematic through deliberate practice can develop visual skills accuracy level comparable expert assessors scoring same animations. Skills should be developed further improve misclassifications mildly horses, especially evaluation.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

investigating the effect of motivation and attitude towards learning english, learning style preferences and gender on iranian efl learners proficiency

تحقیق حاضر به منظور بررسی تاثیر انگیزه و نگرش نسبت به یادگیری زبان انگلیسی، ترجیحات سبک یادگیری و جنسیت بر بسندگی فراگیران ایرانی زبان انگلیسی انجام شد. برای این منظور، 154 فراگیر ایرانی زبان انگلیسی در این تحقیق شرکت کردند. سه ابزار جمع آوری داده ها شامل آزمون تعیین سطح بسندگی زبان انگلیسی آکسفورد، پرسشنامه ترجیحات سبک یادگیری براچ و پرسشنامه انگیزه و نگرش نسبت به یادگیری زبان انگلیسی به م...

an investigation into the impact of m-game-enhanced blended module of teaching and learning on iranian students english literacy skills and subskills learning

پژوهش حاضر با پیوند رسانه های قدیمی و جدید یاد دهی و یادگیری _طرح داستان و بازی های همراه ــ در یک پو دمان ترکیبی، در صدد قیاس شیوه ی یاد دهی و یادگیری مبتنی بر بازی مهارت های فرعی و اصلی واژگان، خواندن و نوشتار سواد انگلیسی با شیوه های مرسوم آن بود. به این منظور با کاربرد یک طرح سه گانه همراه با الگوی نظام آموزشی (تومی، 2010)، بازی های از پیش ساخته شده و بومی قابل عرضه از طریق ارتباطات سیّار (ب...

Effect of visual perceptual disturbance on gait and balance

[Purpose] This study aimed to determine whether or not problems with gait and balance occur when incorrect information is given visually. [Subjects and Methods] Fifty healthy adults wore goggles that caused visual distortion and viewing angle reduction, and their balance and gait velocities were measured in an upright position. The goggles could be set to three different levels of visual distor...

متن کامل

ذخیره در منابع من


  با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ژورنال

عنوان ژورنال: Veterinary Record

سال: 2021

ISSN: ['0042-4900', '2042-7670']

DOI: https://doi.org/10.1002/vetr.21